Uutuus: Biolan Yrttimulta - Biolan

Uutuus: Biolan Yrttimulta

Innostus syötävien kasvien kasvattamiseen on ollut huimassa nousussa ja oman puutarhan sato koetaan entistä merkityksellisemmäksi. Sadonkorjuussa tiivistyy moni puutarhanhoidon tärkeä elementti: näkee konkreettisesti kättensä työn tuloksen, kokee onnistumisen iloa sekä saa puhdasta ja terveellistä syötävää omasta puutarhasta suoraan lautaselle. Hyötykasvi-innostus saa useimmiten alkunsa yrttien kasvatuksesta. Siksi haluamme mahdollistaa helpon harrastuksen aloittamisen ja kehitimme erikoismullan yrttien kasvattamiseen.

Biolan Yrttimulta on ilmava multaseos, joka sopii myös luomukasvatukseen. Yrttimultaan voit istuttaa taimet, kylvää siemenet tai juurruttaa pistokkaat. Multaan lisätty biohiili ja kasvualustasammal pystyvät sitomaan vettä itseensä kastelun yhteydessä ja luovuttavat sitä kasville mullan kuivuessa. Tämän ansiosta kasteluväli pitenee ja kasvien hoito helpottuu. Yrttimulta on valmistettu kompostoimalla ja se sisältää paljon hidasliukoisia ravinteita sekä hyödyllisiä mikrobeja. Yrttimulta on ekologinen, se sisältää 70 % uusiutuvia ja kierrätettyjä raaka-aineita.

Biolan yrttimulta 10 litran säkki

Yrttimullassa kasvatus onnistuu kaikkialla:

• ikkunalaudalla
  • parvekkeella
  • kasvihuoneessa
  • piharuukuissa

Yrttimulta soveltuu myös taimien ja versojen kasvattamiseen!

Yrttimullan suurempi pakkauskoko on juuri se määrä multaa mitä tarvitaan Biolan Planter Kasvatusaltaaseen. Kasvatusallas mahdollistaa entistä helpomman yrttikasvatuksen, koska altaan pohjalla on vesivarasto, josta riittää vettä yrttikasvustolle vähintään viikoksi.

Hinta: 10 l pussi noin 4 euroa ja 24 l pussi noin 8 euroa.

Jälleenmyyjät: Puutarhatuotteiden myyntipaikat

Ihminen istuttamassa yrttejä Biolanin yrttimultaan

Biolanin puutarhaneuvoja Riikka Kerttula, 040 5795 626, riikka.kerttula@biolan.fi

www.biolan.fi/tuotteet/biolan-yrttimulta.html