Tiedote82019 - Biolan

Biolan on alansa tunnetuin brändi

Biolan on jälleen arvostetuimpien brändien top 100 -listalla, nyt sijalla 96*. Biolanin arvostus  ei ole seurausta näkyvästä mainonnasta, vaan laadukkaista tuotteista, kattavasta jälleenmyyjäverkostosta, aktiivisesta viestinnästä ja uniikeista sisällöistä. Taloustutkimuksen juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan Biolan on alansa ehdottomasti tunnetuin ja suosituin brändi.

Kaikki suomalaiset tuntevat Biolanin

Biolanilla brändimielikuvaa ja sen kehittymistä seurataan systemaattisesti. Brändin rakentamisessa on tärkeää ottaa huomioon miten eri kohderyhmät kokevat yrityksen ja mihin kokemus perustuu. Tyytyväiset asiakkaat  ovat tärkein mittari.

Biolanin Taloustutkimuksella teettämän tuoreen tutkimuksen** mukaan 99 prosenttia suomalaisista tunnistaa Biolanin, kun kysyttiin multien ja lannoitteiden käytöstä ja merkeistä. Peräti 83 prosenttia suomalaisista kertoo käyttävänsä Biolanin tuotteita sekä multien että lannoitteiden tuoteryhmässä. Puutarhamullan käyttäjistä 59 prosenttia suosittelee Biolania, puutarhalannoitteiden käyttäjistä 58 prosenttia.

Kun suomalaisilta kysyttiin mitä puutarha-alan yrityksiä tai tuotemerkkejä he muistavat, Biolan nousi vahvimmaksi brändiksi. Puutarhatuotteiden lisäksi olemme kärjessä kompostoreiden ja kuivakäymälöiden brändilistauksessa. Esimerkiksi kompostorimerkkiä ja valmistajaa kysyttäessä 53 prosenttia suomalaiststa muistaa Biolanin. Seuraavaksi suosituimman brändin muistaa 10 prossenttia suomalaisista.

Biolan on kiertotalouden edelläkävijä

Biolan on ollut kiertotalouden edelläkävijä jo ennen kuin kiertotaloustermiä on edes vielä keksitty. Biolan perustettiin vuonna 1974 hyödyntämään broilerin kasvatuksessa syntyvää kananlantaa.

Biolan on toiminut koko 45-vuotisen historiansa kiertotalouden ja kestävän kehityksen periaatteella. Nyt kiertotalous, vihreät valinnat ja kestävyys ovat pinnalla. Biolanin ei ole tarvinnut pestä kasvojaan päästäkseen mukaan trendiin. Voimme aidosti sanoa olevamme kestävän kehityksen edelläkävijä.

Meillä kiertotalous ja kestävä kehitys alkavat henkilöstöstä, jatkuen tuotekehitykseen, tuotantoon ja markkinointiin sekä myyntiin. Kiertotalous ja kestävä kehitys jalkautuvat aina asiakkaaseen asti: Haluamme antaa ihmiselle lupauksen, että valitsemalla Biolanin olet luomassa vihreämpää maailmaa. Yhteinen missiomme on vähentää ihmisen aiheuttamaa ympäristökuormitusta.

Nyt Biolan on paljon muutakin kuin kanankakkaa, multaa ja kompostoreja. Tarjoamme ympäristöystävällisiä ratkaisuja esimerkiksi veden puhdistukseen ja aurinkoenergian hyödyntämiseen.

Brändin rakentaminen on yhteistyötä

Biolanin brändin rakentaminen lähtee sisältäpäin ja se kertoo todellista tarinaa, joka on merkityksellinen. Emme pysty tekemään tätä yksin, vaan kaupalla on suuri merkitys kokonaisuudessa ja ihmisen kohtaamisessa. Kiitos, että olet ollut mukana brändimatkallamme. Yhdessä olemme jo muuttaneet maailmaa, mutta se ei ole vielä valmis. Kehitys jatkuu joka päivä. Jokainen meistä pystyy halutessaan tekemään oman osansa. Vaikka multapussi kerrallaan.

Yhteistyöterveisin
Iikka Helin
Biolanin myynti- ja markkinointijohtaja

Vihreitä tekoja jo vuodesta 1974

Katso filmi

*Lista perustuu Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi&Mainonta -lehden ’Brändien arvostus 2019’ -tutkimukseen, jossa selvitettiin kaiken kaikkiaan 612 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

** Tulokset perustuvat Biolanin Taloustutkimuksella 2019 teettämään Brändikyselyyn, johon osallistui 937 suomalaista ikäluokista 20-74-vuotiaat ja jotka asuvat omakoti- tai rivitalossa asuvat ja/tai joilla on käytössä vapaa-ajan asunto.